§ 5. Teadmiste ja oskuste hindamise korraldus
5.1 Õpilase teadmisi ja oskusi hindab vastava õppeaine õpetaja õpilase suuliste vastuste (esituste), kirjalike ja praktiliste tööde ning praktiliste tegevuste alusel, arvestades õpilase teadmiste ja oskuste vastavust õppekavas esitatud nõuetele.
5.2 Õppeperioodi või kursuse algul teeb vastava õppeaine õpetaja õpilastele teatavaks kokkuvõtva hinde saamiseks nõutavad teadmised ja oskused, nende hindamise aja ja vormi.
5.3 Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse viiepallisüsteemi vastavalt §-s 6 sätestatule.
5.4 Kui suulist vastust, kirjalikku või praktilist tööd on hinnatud hindega „puudulik” või "nõrk", antakse õpilasele võimalus järelvastamiseks vastavalt järelvastamise graafikule.
5.5 Kui hindamisel tuvastatakse kõrvalise abi kasutamine või mahakirjutamine õpilase poolt, võib vastavalt suulist vastust (esitlust), kirjalikku või praktilist tööd, praktilist tegevust või selle tulemust hinnata hindega “nõrk”.
5.6 Valikkursuste/valikainete hindamisel võib kasutada hinnanguid „arvestatud“ ja „mittearvestatud“.
§ 6. Hinded viiepallisüsteemis
6.1 Hindega “5” (“väga hea”) hinnatakse suulist vastust (esitust), kirjalikku või praktilist tööd, praktilist tegevust või selle tulemust (edaspidi õpitulemust), kui see on täiel määral õppekava nõuetele vastav. Kui õpitulemuse hindamisel kasutatakse punktiarvestust, hinnatakse õpitulemust hindega “5”, kui õpilane on saanud 90-100% maksimaalselt võimalikust punktide arvust.
6.2 Hindega “4” (“hea”) hinnatakse õpitulemust, kui see on üldiselt õppekava nõuetele vastav, kuid pole täielik või esineb väiksemaid eksimusi. Kui õpitulemuse hindamisel kasutatakse punktiarvestust, hinnatakse õpitulemust hindega “4”, kui õpilane on saanud 75-89% maksimaalselt võimalikust punktide arvust.
6.3 Hindega “3” (“rahuldav”) hinnatakse õpitulemust, kui see on üldiselt õppekava nõuetele vastav, kuid esineb puudusi ja vigu. Kui õpitulemuse hindamisel kasutatakse punktiarvestust, hinnatakse õpitulemust hindega “3”, kui õpilane on saanud 50 - 74% maksimaalselt võimalikust punktide arvust.
6.4 Hindega “2” (“puudulik”) hinnatakse õpitulemust, kui see on osaliselt õppekava nõuetele vastav, esineb olulisi puudusi ja vigu. Kui õpitulemuse hindamisel kasutatakse punktiarvestust, hinnatakse õpitulemust hindega “2”, kui õpilane on saanud 20-49% maksimaalselt võimalikust punktide arvust.
6.5 Hindega “1” (“nõrk”) hinnatakse õpitulemust, kui see ei vasta õppekava nõuetele. Kui õpitulemuse hindamisel kasutatakse punktiarvestust, hinnatakse õpitulemust hindega “1”, kui õpilane on saanud 0-19% maksimaalselt võimalikust punktide arvust.
§ 7. Kujundava hindamise põhimõtted
7.1 Kujundava hindamisena mõistetakse õppe kestel toimuvat hindamist, mille käigus analüüsitakse õpilase teadmisi, oskusi, hoiakuid, väärtushinnanguid ja käitumist, antakse tagasisidet õpilase seniste tulemuste ning vajakajäämiste kohta, innustatakse ja suunatakse õpilast edasisel õppimisel ning kavandatakse edasise õppimise eesmärgid ja teed. Kujundav hindamine keskendub eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega. Tagasiside kirjeldab õigel ajal ja võimalikult täpselt õpilase tugevaid külgi ja vajakajäämisi ning sisaldab ettepanekuid edaspidisteks tegevusteks, mis toetavad õpilase arengut.
7.2 Õppetunni vältel saab õpilane enamasti suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet õppeainet ja ainevaldkonda puudutavate teadmiste ja oskuste (sealhulgas üldpädevuste, kooliastme õppe- ja kasvatuseesmärkide ja läbivate teemade) kohta. Kogu õppepäeva vältel annavad pedagoogid õpilasele tagasisidet, et toetada õpilase käitumise, hoiakute ja väärtushinnangute kujunemist. Kool reageerib juhtumitele, mis on vastuolus üldtunnustatud väärtuste ning heade tavadega.
7.3 Õpilane kaasatakse enese ja kaaslaste hindamisse, et arendada tema oskust eesmärke seada ning oma õppimist ja käitumist eesmärkide alusel analüüsida ning tõsta õpimotivatsiooni.
7.4 Kujundava hindamise vahendid ja meetodid valib aineõpetaja.
§ 8. Kokkuvõtva hindamise põhimõtted
8.1 Kokkuvõttev hinne on õppeaine perioodi- ja aastahinne põhikooli osas ja kursuse- ning kooliastmehinne gümnaasiumi osas ja hindamisel kasutatakse § 6 toodud viiepallisüsteemi.
8.2 Kui õpilane jäetakse täiendavale õppetööle, pannakse õppeaine aastahinne või kooliastmehinne välja pärast täiendava õppetöö lõppu, arvestades täiendava õppetöö tulemusi.
8.3 Kuressaare Täiskasvanute Gümnaasiumis käitumist ja hoolsust ei hinnata.
§ 9. Kokkuvõttev hindamine 3. kooliastmel
9.1 3. kooliastmel hinnatakse õpilase õpitulemusi vastavas õppeaines sooritatud perioodi- ja aastahindega.
9.2 9. klassi õpilasele pannakse aastahinded välja enne lõpueksamite toimumist, välja arvatud õppeainetes, milles õpilane jäetakse täiendavale õppetööle.
§ 10. Kokkuvõttev hindamine gümnaasiumiastmes
10.1 Gümnaasiumiastmes hinnatakse õpilase õpitulemusi vastavas õppeaines kokkuvõtvalt kursuste- ja kooliastmehindega. Kursusehinne pannakse välja antud perioodi jooksul saadud hinnete alusel. Kooliastmehinne pannakse välja õppeaines 10.-12. klassi kursusehinnete alusel.
10.2 Õppeaines, milles riigieksam toimub väljaspool eksamiperioodi, pannakse 12. klassi õpilasele kooliastmehinne välja enne riigieksami toimumist. Teiste õppeainete kooliastmehinded pannakse välja enne õppeperioodi lõppu. Õppeainetes, milles õpilane jäetakse täiendavale õppetööle, pannakse kooliastmehinne välja pärast täiendava õppetöö lõppu.
§ 11. Hinnete ülekandmine
11.1 Õppijal on õigus taotleda eelnevates koolides saadud positiivsete hinnete ülekandmist.
11.2 Õppijal on õigus taotleda positiivsele tulemusele sooritatud riigieksami tulemuse ülekandmist kooli aineeksamina.
11.3 Õppijal on õigus taotleda varasemate õpi- ja töökogemuste arvestamist (VÕTA).
11.4 Õppija soovil kantakse üle teises üldhariduskoolis sooritatud koolieksami ja uurimustöö või praktilise töö hinne.